Nacht van de Vrijheid - geschiedenis

In de nacht van 4 op 5 mei lopen we elk jaar voor een goed doel, in een ver land waar de vrijheid ver te zoeken is.

In 2012 liepen vijftien wandelaars voor voorlichting aan oorlogsslachtoffers in Congo middels de Mobile Cinema Foundation. De totale opbrengst was €1182,50

in 2013 hebben dertig wandelaars geld opgehaald voor steun en voorlichting aan bewoners van sloppenwijken in Nigeria, bedreigd met huisuitzetting, de opbrengst van €1795 ging naar Chicoco Radio.

In 2014 was het doel de opvang van vluchtelingen uit Eritrea, die tijdens hun vlucht werden gekidnapt en onder onmenselijke omstandigheden gevangen gehouden. Ze werden pas vrijgelaten na het betalen van losgeld. Het resultaat van €2415,45 is overgemaakt naar het Eritrean Women's Community Centre in Tel Aviv, Israël. Er liepen toen 35 wandelaars mee.

In 2015 werd de groeiende lijn doorgezet. Zestig deelnemers hebben in totaal €3579.28 bij elkaar gelopen voor twee mensenrechtenorganisaties in het door burgeroorlog verscheurde oostelijk deel van DRC Congo, te weten het UFAREP en het ASSIDOP

In 2016 liepen in verband met de vakantie minder deelnemers mee dan het jaar ervoor. Veertig deelnemers hebben met elkaar toch nog €1697.50 verzameld, geld dat is besteed aan het bevorderen van eerlijke processen in Turkije.

Ook in 2017 gaan we weer wandelen voor de vrijheid. De tocht van 60 km kan in zijn geheel worden afgelegd, ook is de mogelijkheid om een deel te lopen. Gesponsord door vrienden, collega's, familie, proberen de wandelaars zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen voor een goed doel ter bescherming van de mensenrechten. We hopen in 2017 weer veel deelnemers te mogen begroeten!

• Laatste wijziging 13 februari 2018.