De Nacht van de Vrijheid

Sponsorwandeltocht in het donker en het licht

Loop mee voor vrede en vrijheid in de nacht van 4 op 5 mei

In de nacht van 4 op 5 mei 2019 hebben meer dan zeventig deelnemers het voorlopige totaalbedrag van ruim 3300 euro ingezameld. Alle deelnemers, vrijwilligers en donateurs: Dankjewel!!!!!

Foto's van de groep bij vertrek en aankomst staan hieronder, meer foto's op Facebook

Privacy: Amnesty vindt jouw privacy belangrijk en houdt zich zorgvuldig aan de wet- en regelgeving hierover.

Voor het privacybeleid van Amnesty Nederland klik hier

Groep01klein

groep03klein

Houd je van wandelen, vind je het fijn om je in te zetten voor je medemens, en onderweg gelijkgestemde mensen te ontmoeten? Dan is deze wandeltocht echt iets voor jou! Snuffel eens door de website of meld je direct aan!

Amnesty Brabant viert de Nacht van de Vrijheid  van 4 op 5 mei 2019 met een sponsorwandeltocht die letterlijk en figuurlijk van het donker naar het licht gaat. De wandeltocht begint ’s avonds met de dodenherdenking op de fusilladeplaats van NM Kamp Vught, en eindigt de volgende morgen bij het Airborne monument in Eindhoven.

De tocht bestaat uit drie delen die op elkaar aansluiten. Een geoefend wandelaar kan zich dus inschrijven voor meer dan een etappe.

Wil je graag meelopen maar ben je niet zo goed ter been? Het is zelfs mogelijk om in overleg een deel van een etappe te lopen. Op het inschrijfformulier kun je je keuze aangeven.

Kun je niet meelopen maar wil je wel doneren? Op een actiepagina van de Nacht van de Vrijheid kun je heel eenvoudig een bedrag overmaken

Van Vught naar Schijndel: Herdenk de doden (16 km, 3.5 uur)

Om 20.00 kun je meedoen met de dodenherdenking in Vught, gevolgd door een wandeling via St. Michielsgestel naar Schijndel, aankomst rond 23.30 uur.

Van Schijndel naar Gemert: Tocht door de nacht (22 km, 5 uur)

Tussen middernacht en 05.00 uur lopen we van Schijndel via Veghel naar Gemert, waar bij aankomst ontbijt klaarstaat.

Van Gemert naar Eindhoven: De nieuwe dag (22 km, 5 uur)

Om 05.30 uur vertrekken we in het ochtendgloren van Gemert naar Eindhoven door het mooie Brabantse platteland, waar we rond 11.00 uur aankomen.

Een korte ceremonie en een eenvoudige brunch sluiten de wandeling af.

Sponsorgeld en het doel waar we voor lopen

Van de deelnemers wordt verwacht dat ze sponsors zoeken die hen financieel ondersteunen. Lukt het je niet om sponsors te vinden? In dat geval verwachten we een minimale inleg van 25 euro. Eten en drinken onderweg zijn bij dit bedrag inbegrepen.

De opbrengst van de tocht gaat in zijn geheel naar de ondersteuning van mensenrechtenactivisten wereldwijd.

Mensen die opkomen voor de rechten van minderheden worden vaak bedreigd, mishandeld en vervolgd.

Met een langlopend project waar Amnesty vorig jaar mee is gestart worden deze mensen ondersteund in hun strijd voor gerechtigheid. Denk hierbij aan financiële ondersteuning bij processen, of hulp aan familie omdat de kostwinner onschuldig inde gevangenis is beland.

Door middel van de opbrengst van de sponsorloop willen we ons steentje hieraan bijdragen.

Het sponsorgeld kan worden overgemaakt naar NL04 TRIO 0197606814 t.a.v. de penningmeester Amnestygroep 441 Eindhoven ovv "Sponsorloop"

Vragen

Op de meest gestelde vragen vind je hier antwoord, voor specifieke vragen kun je contact opnemen met

Herman van Wifferen (Gemert) 0492 -36 83 62

Tonnie Lukassen (Laarbeek) 0499 - 42 16 06

Dick Andriese (Eindhoven) 040 - 212 23 12

Annette Visser (Handel)  0492 - 326284

Heb je de smaak van het wandelen voor goede doelen te pakken? Op wandel.startpagina.nl staan meer van zulke wandelingen.

• Laatste wijziging 2 november 2019.