Veelgestelde vragen

Tot wanneer kan ik me aanmelden?

We hebben graag je inschrijving voor 1 mei binnen, maar je kunt je tot uiterlijk 3 mei aanmelden.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

We verwachten je een half uur voor het vertrek van de etappe bij het startpunt. Deze tijd is nodig voor het inschrijven en betaling van het sponsorbedrag.

De starttijden zijn:

19.30 uur Vertrek vanaf NM Kamp Vught met deelname aan dodenherdenking bij de fussiladeplaats om 20.00 uur.

24.00 uur Vertrek vanuit Schijndel

06.00 uur Vertrek vanuit Gemert

Wat moet ik meenemen?

Mobiele telefoon en zaklamp zijn onmisbaar. Met slecht weer regenkleding en evt. paraplu. Op de etappeplaatsen Schijndel en Gemert krijgen de wandelaars broodjes, soep en drinken, in Eindhoven wordt na aankomst een eenvoudige brunch geserveerd.

Ook in de andere dorpen die aan de route liggen wordt voor consumpties gezorgd.

Mag ik in mijn eigen tempo lopen?

Je mag in je eigen tempo lopen, maar de starttijd op de etappeplaatsen is vastgelegd.  (Vught 19.30 uur, Schijndel 24.00 uur, Gemert 06.00 uur)  We adviseren om niet alleen te lopen, dit in verband met de veiligheid ’s nachts en kans op verdwalen.

Wat moet ik doen als ik problemen heb onderweg?

Je krijgt voor aanvang van de tocht een telefoonnummer dat altijd gebeld kan worden, in geval van nood komt iemand van de organisatie je helpen.

Moet ik voor een bepaalde tijd binnen zijn?

We verwachen dat de deelnemers in elk geval binnen zijn op de tijd dat de volgende etappe vertrekt. Bij een gemiddelde wandelsnelheid van 5 km/u is dit geen enkel probleem.

Hoe is het vervoer van en naar de etappeplaatsen geregeld?

We verwachten van de deelnemers dat ze zelf vervoer regelen. Er is een pagina op de site die vraag en aanbod van vervoer aan elkaar koppelt, zodat de wandelaars onderling iets kunnen afspreken. Heb je een vraag of aanbod, stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Welke afstanden kan ik lopen?

Als je een heel goede wandelaar bent, is zestig kilometer vast een uitdaging. En je sponsors zullen dat zeker weten te waarderen met een flink bedrag. Maar je kunt ook één of twee etappes lopen, zowel Schijndel als Gemert zijn start en finishplaats. Er is zelfs de mogelijkheid tussentijds op te stappen, in overleg met de organisatie kan dat overal zijn waar de route langs komt

Wat is de minimum inleg?

De minimum inleg is €25.00, maar liever meer! Omdat we zo veel mogelijk geld op willen halen, kun je sponsors zoeken in je kring van familie, vrienden en/of collega's. Om je hierbij te helpen krijgt je na inschrijving een sponsorformulier toegestuurd.

Waar gaat het geld naartoe?

Het geld gaat in zijn geheel naar steun aan mensenrechtenverdedigers wereldwijd. Meer hierover op de speciale pagina doel

Hoe kan ik betalen?

Je kunt het geld contant meenemen en betalen tijdens de inschrijving.

Je kunt het geld ook overmaken naar NL04 TRIO 0197606814 t.a.v. de penningmeester Amnestygroep 441 Eindhoven ovv "Sponsorloop"

Amnesty is ANBI geregistreerd, dat wil zeggen dat het geld onder bepaalde voorwaarden bij de belastingdienst aftrekbaar is.

Ik loop niet mee, maar ondersteun het doel wel. Wat kan ik doen?

Je kunt een wandelaar met een geldbedrag sponsoren, of een bedrag aan de Nacht van de Vrijheid schenken. Onder bepaalde voorwaarden is het geld aftrekbaar bij de belastingdienst.. Klik hier voor meer informatie.

Waar kan ik terecht met vragen?

Als je iets wilt weten over de tocht wat niet op de site staat, kun je bellen met 0492-368362 (Gemert), 040-2122312 (Eindhoven), 0499-421606 (Laarbeek) of een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je krijgt dan zo snel mogelijk antwoord.

• Laatste wijziging 3 juni 2018.