Uitrgebreide routebeschrijving met doorkomsttijden en routekaartjes

De totale tocht bestaat uit drie op elkaar aansluitende etappes. Een geoefend wandelaar kan dus meerdere etappes lopen.

Ben je niet zo goed ter been maar wil je toch meedoen? Het is zelfs mogelijk om in overleg een deel van een etappe te lopen.

In het aanmeldingsformulier kun je je voorkeuren aangeven.

De routes zijn als volgt:

Dodenherdenking - de duisternis in

Vught - Schijndel, 16 km, 3,5 uur

Dodenherdenking 300bpiOm 19.30 uur lopen we van NM Kamp Vught naar de fusilladeplaats, waar we om 19.50 uur aankomen voor de dodenherdenking. Op de plaats waar tijdens de bezetting 329 mannen zijn geexecuteerd worden kransen gelegd en door het plaatselijke gilde een vendelgroet gebracht. Een vertegenwoordiging van de wandelaars legt hier ook een krans.

Na de ceremonie vertrekken de wandelaars de nacht in. Bij het invallen van de duisternis wandelen we langs Beekvliet in St. Michielsgestel, waar tijdens de Tweede Wereldoorlog prominente Nederlanders door de nazi's zijn gegijzeld. (een aflevering van Andere Tijden is hieraan gewijd)

In Sint Michielsgestel is een korte stop in het protestante Napoleonskerkje. Daarna door naar Schijndel, waar de wandelaars rond 23.30 uur muzikaal worden onthaald.

Tocht door de nacht

Schijndel - Gemert, 22 km, 5 uur

gpr 20140504 0017

Om 00.00 uur vertrekt een klein groepje wandelaars van Schijndel naar Gemert, met in Veghel een welkome stop bij een Amnesty vrijwilliger thuis.

Deze nacht staat symbool voor vijf donkere oorlogsjaren. Beleef de duisternis en loop met ons mee. De stilte en intensiteit van de nacht maakt van deze wandeltocht een bijzondere ervaring.

sam 5661

De nieuwe dag - genieten van de vrijheid

Gemert - Eindhoven, 22 km, 5 uur

Om 05.30 uur, in het ochtendgloren, vertrekken de wandelaars de zon tegemoet. Beleef de vrede en vrijheid met een mooie wandeltocht door de prachtige natuur tussen Gemert en Eindhoven.

Een vrolijk lint verplaatst zich over deels onverharde wegen door de groene velden en langs het Dommeldal naar het Airborne Monument in Woensel, waar ze rond 10.30 uur aankomen.

Met een korte ceremonie en aansluitende brunch wordt de tocht afgesloten.

Vervoer

Deelnemers zorgen zelf voor vervoer van en naar de etappeplaatsen. In overleg kan vervoer van en naar station/bushalte worden geregeld.

Op deze site is een pagina om vraag en aanbod van vervoer op elkaar af te stemmen. Met een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. naar ons wordt je verzoek op deze pagina geplaatst.